איך להיפטר מכאבי שרירים ברגליים ובידיים

האם כאבי שרירים ברגליים ובידיים מטרידים את מנוחתכם במצב כרוני? יצאנו ובדקנו אלו פתרונות לכאבי שרירים יכולים להקל על הכאבים ולאפשר לכם לנהל שגרת חיים טובה יותר.

בדרך כלל כאשר אנו חווים כאבי שרירים ברגליים ובידיים אנו מרגישים אותם באצבעות, לאורך שורש כף היד, בכפות הרגליים, בעקב ובברכיים. התחושה באזורים הכואבים מקשה עלינו לבצע תנועות חדות ולזוז בחופשיות עד למצב של נטילת משככי כאבים.

כאבי שרירים ברגליים ובידיים - הסימפטומים

הסימפטומים של כאבי שרירים מגיעים לידי ביטוי כאשר אנו מנסים לקום מהכיסא או מהמיטה, להתיישב או לשכב, לבצע פעולות פיזיות אינטנסיביות (פעמים רבות במקום העבודה) ואפילו בישיבה ממושכת על המחשב. למעשה, ישנם גורמים רבים שיכולים להשפיע על כאבי שרירים, ולכן כדאי מאוד להתייעץ עם רופא המשפחה ולבקש גם הפניה לאורתופד, טיפולי פיזיותרפיה או כל מה שימליץ לכם עליו הרופא.

מה עושים כשמרגישים כאבי שרירים?

כלל האצבע הראשון בטיפול בכאבי שרירים מקומיים הוא מנוחה. לדוגמה, אם אתם חווים כאבי שרירים בידיים, ייתכן מאוד כי משך הזמן שלכם על המחשב עולה על הממוצע, בין שמדובר בעבודה משרדית אינטנסיבית כגון הקלדה, ישיבה לא נכונה על הכיסא ומנח ידיים על גבי השולחן בצורה לא נכונה.

שיטות טיפול בכאבי שרירים

הרפואה המשלימה מציעה טיפול בגלי הלם שיכולים לסייע במקרים של כאב בגיד אכילס, כאבים בברך או דורבן ברגל, התאמת מדרסים לדורבן ברגל, דיקור סיני, הילינג, פיזיותרפיה ואפילו תרופות סבתא לטיפול והקלה על הכאבים כמו זרעי אלפלפלא ושימוש בכורכומין (צמח הכורכום) כאמצעי לריפוי ומניעת מחלות.

גישה נוספת לטיפול בכאבי שרירים בגוף היא באמצעות סדרת טיפולי דיקור סיני בנקודות הדיקור על המרידיאנים. אחרים ממליצים על השימוש במומיו, תוסף תזונה המסייע לטיפול וריפוי כאבים שרירים, שברים ופציעות ספורט. הטיפול במומיו יעיל מאוד כטיפול אנטי דלקתי, הוא מחטא ואינו גורם לאלרגיות.

שיטה נוספת לטיפול ולהקלה על כאבי שרירים היא סוג'וק – שיטת טיפול אלטרנטיבית המתמקדת בטיפול בידיים וברגליים באמצעות עיסוי ולחיצה על נקודות שיקוף בכפות הידיים והרגליים, שימוש בזרעים, מוקסות, צבעים, מגנטים ומחטים. תוכלו לטפל בעצמכם באמצעות קורס אונליין שתוכלו למצוא בגוגל בקלות או לפנות למטפל מקצועי שהוסמך לכך.

טיפול סיני בכאבי שרירים ברגליים ובידיים

שיאצו וטווינא הן שיטות טיפול וריפוי המגיעות מיפן, שמשתמשות גם בחלק מסודות הרפואה הסינית. הטיפול בשיאצו כולל הפעלת לחצים על האצבעות, כפות הידיים והמרפקים. אפשר לבקש הפנייה לסדרת טיפולי שיאצו דרך קופת החולים מכבי וכללית. השיאצו מתאים למי שסובל מבעיות שלד ושרירים, כאבי גב וכאבי שרירים כרוניים.

כירופרקטיקה היא אחת משיטות הטיפול הנפוצות של הרפואה המשלימה ומתאימה יותר למי שסובל מכאבים בעמוד השדרה, כאבי גב, כאבי צוואר וכאבים כרוניים אחרים המשפיעים על מערכת העצבים בגוף.

רפלקסולוגיה היא שיטת טיפול פסאודו-מדעית המתמקדת בכפות הרגליים. הטיפול נעשה באמצעות עיסוי מרגיע בכפות הרגליים ומתמקד בנקודות לחיצה מהרפואה הסינית.

טיפול רפלקסולוגי להקלה כל כאבים ברגליים

טיפול עצמי בכאבי שרירים

אם אתם מרגישים כאבים בצוואר ורוצים לשחרר שריר תפוס, הטיפ הבא הוא בשבילכם. הפיזיותרפיסטים ממליצים על טיפול בכאבי שרירים באזור הגב העליון והצוואר באמצעות כדור טניס. הטיפול העצמי באמצעות כדור טניס פועל כך:

  1. אתם עומדים בסמוך לקיר
  2. שמים את כדור הטניס בין הגב שלכם לקיר
  3. מתחילים לזוז ימינה ושמאלה ועושים לעצמכם מסאז' עצמי עם הכדור
טיפול עצמי להקלה כל כאבים בידיים

כדי לטפל בכאבי השרירים שלכם באופן מקצועי אנו ממליצים לכם לעשות תרגילי פיזיותרפיה לחיזוק השרירים ברגליים ובידיים. אהבתם? היכנסו לכתבות נוספות במדור המומלצים.

המידע והתכנים באתר אינם מהווים חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות עם רופא.

כלי נגישות